Pages

15 December 2011

My Hero !






my luvly Ayah + Faiz + Afiq + Fawwaz - mereka adalah herO-herO saya :)



munajat saya,

ya Allah, jangan pernah Engkau tinggalkan dosa, melainkan Engkau ampuni.

tidak ada kesusahan kecuali Engkau berikan jalan keluar.

tidak ada hutang kecuali Engkau penuhi penuhi.

dan tidak ada satu kebutuhan dunia dan akhirat kecuali Engkau penuhi, wahai Tuhan Semesta Alam.


Ameen ya Rabb !



*
*
*


jujur. saya tak terfikir kearah itu lagi.


sharing yang mendamaikan jiwa,

"Wahai wanita solehah, jangan risau akan jodohmu kerana muslimin yang bijaksana itu tak akan terpaut pada wanita hanya pada kecantikan, lirikan senyuman, pada bicara manja yang mengada, pada pujuk rayu seorang wanita yang meruntuhkan imannya. Sesungguhnya lelaki itu adalah pemimpin kepada wanita. Andai belum sampai jodohmu, anggaplah bahawa adam yang kau nantikan itu sedang membina sahsiah kepimpinannya bagi memimpin dirimu. Kerana pada wanita itu pasti ada kekurangan dan adam yang benar-benar layak pasti akan hadir untuk melengkapkanmu".


"Seolah-olah kita mencari keredhaan manusia dalam kemurkaan Allah". waiyyazubillah.


"lalu apa yang telah aku lakukan selama ini ya Rabb, tolong ampuni aku untuk setiap pandangan yang tak terjaga, lisan yang merayu dan hati yang tak terhijab. ya Rabb, Engkau mengawasi kami tiap detik, kerana kasih sayangMu kepada kami Engkau perintahkan malaikat silih berganti menemani kami siang dan malam".



p/s : akhir-akhir ni, saya kurang FOKUS. sedangkan imtihan nihaie akan bertandang tak lama lagi. ohh Allah, give me spirit !

[ habislah if ummi ayah baca. hohoho ]

No comments:

Post a Comment