Pages

18 May 2012

Imtihan lagi



Imtihan Nihaie around the c0rner ~


130512 - Tilawah 2 (settle)

210512 - Takhrij Hadis

270512 - Manahij Muhaddisin

280512 - Asalib Bahas (killer)

290512 - Ahkam Wakaf


sila tembakkan dOa banyak3 buat saya disini, nak bOm sekali pun musy mushkelah. amat berhajatkan dOa dari kalian :)

imtihan dunia yang dikejar-kejar. bagaimana dengan imtihan Akhirat?



doa saya untuk kalian, 

ya Allah, kau bantulah sahabat-sahabatku,
kurniakan kesungguhan pada kami,
kekuatan ingatan,
dan gerakkanlah ya Allah 
untuk kami membaca lebih pada bahagian yang menjadi soalan imtihan,
padaMu kami berharap.

ya Allah, kau muliakanlah kami dan orang-orang islam dengan ilmu.

 
Ameen ya Allah !



.......



by : LangitI Ilahi

Sahabat sejati. Ramai mencari sahabat sejati. Bertanyakan akan ciri-cirinya. Berhajat untuk mempunyainya.
Jika dilemparkan pertanyaan kepada saya: “Apakah ciri-ciri seorang sahabat sejati?”
Saya akan menjawab dengan mudah: “Dia adalah yang mengingatkan kamu kepada Allah SWT.”
Yang kalau kita pandang kepadanya, rasa kasih tertumpah. Yang kalau kita bersamanya, jiwa kita terasa lapang dan senang. Yang kalau kita bergembira dengannya, kita tidak lalai. Yang kalau kita terlupa, dia akan mengingatkan.
Namun, mencari sahabat sejati, tidak ramai yang menjumpainya.


.......



mabrook muQaddam kak ain + hafizah baik :)



alf mubarak to khirrij & khirrijat

entum qodimun wa nahnu lahiqun, enshaAllah.





doakan, doakan, dOakan saya untuk imtihan dunia.

ummi + ayah + adik4, dOa special tau =)





nota kaki :

* baru sedar, lagi 9 bulan nak habis belajar, enshaAllah.

* so touching time majlis meraikan khirrijat, air mata saya mengalir laju. saya sedar, 'mereka' dah nak tinggalkan saya.









No comments:

Post a Comment