Pages

08 November 2012

[43 : 67]

Mac 2012 - bersama tetamu dari jepun


yang menimpa saya sekarang bukanlah penyakit. tetapi ia adalah ubat yang menyembuhkan. 
ubat yang menyembuhkan  kegersangan jiwa terhadap keinginan untuk bersahabat
atas tujuan hidup, bukan keperluan hidup. 
apa yang mengikat hati kami adalah rasa mahu berkongsi tujuan hidup.
hidup sebagai hamba, yang saling mengasihi kerana Allah,
bertemu dan berpisah keranaNya, 
bertemu tidak jemu, berpisah tidak gelisah.
[SCPL]

Sesungguhnya, bersaudara kerana Allah memang indah !


part paling ingat, 
time nak hantar ina balik irbed, 
setiap orang dari kami kena sharing apa-apa sahaja
 tentang jaulah kami selama lima hari tu.
 bermula dengan ayah, nada', ina, saya dan nisah.
turn saya, saya ada share tentang ayat Allah dari surah az-zukhruf itu,
"Close friends, that Day, will be enemies to each other, except for the righteous".
moga kita termasuk di kalangan hamba-hambaNya yang bertaqwa, inshaAllah.

* memori indah ini akan saya kenang sampai bila-bila, inshaAllah.
* saya rindukan 'mereka' di sana.


doakan, 
satu paper berbaki untuk imtihan awal, sunan (ahad ni).



No comments:

Post a Comment