Pages

26 July 2011

Exam + Ramadhan

اللهم إنا نسألك إيمانا كاملا ونسألك قلبا خاشعا ونسألك علما نافعا ونسألك يقينا صادقا ونسألك دينا قيما ونسألك العافية من كل بلية ونسألك تمام الغنى عن الناس وهب لنا حقيقة الايمان بك حتى لا نخاف ولا نرجو غيرك ولا نعبد شيئا سواك.

Ya Allah, kurniakanlah kami iman yang sempurna, hati yang khusyuk, ilmu yang berguna, keyakinan yang benar-benar mantap.

Ya Allah, kurniakanlah kami (deen) cara hidup yang jitu dan unggul, selamat dari segala mara bahaya dan petaka. Kami mohon ya Allah kecukupan yang tidak sampai kami terpaksa meminta jasa orang lain.

Berikanlah kami ya Allah iman yang sebenarnya, sehingga kami tidak lagi gentar atau mengharap orang lain selain dari Engkau sendiri.

Allahumma Ameen !!



......


status saya sekarang ni di ambang final exam dan ramadhan. betul, berbaki lagi 3 hari untuk buat persediaan.

dan saya sekarang ni, masih tidak punya syu'ur/zuq untuk kedua-duanya !! baik exam mahupun ramadhan, i'm n0t ready.

saya agak risau, ruh ramadhan itu masih belum mengalir ke dalam diri saya. berbeza dengan zaman sahabat-sahabat rasulullah dulu yang mana mereka menyambut tetamu agung ini dengan persiapan yang rapi sejak bulan rejab dan sya'ban lagi. tapi saya???

kurniakanku syu'ur Ramadhan ya Allah !! hajatku m0ga ramadhan pertama di perantauan ini adalah ramadhan yang terbaik, inshaAllah.


Ramadhan hanyalah wasilah. Bagi memudahkan kita, hamba Allah SWT ini mencapai ketaqwaan, dan menjadi hambaNya yang terbaik. Wujudnya bulan Ramadhan yang penuh di dalamnya dengan ganjaran, dikurangkan pula aura kejahatan di dalamnya, semua itu untuk membuka jalan bagi kita melatih diri menjadi hamba Allah SWT yang terbaik.

[LangitIlahi.com]



terkesan dengan sharing dari UZAR,

Kita semua perlukan motivasi, motivasi yg unggul adalah motivasi utk mendapatkan REDHA dan SYURGA Allah.



lastly, amat berhajatkan doa dari kalian semua. inshaAllah final exam saya :

31/7/11 - Qosos Quran.

01/8/11 - I'jaz Quran. (1st Ramadhan, moga beroleh kekuatan & keberkatan)

04/8/11 - Nabatat.


......

semalam bezday kak ain, sanah helwah ya jameelah, kullu sanah wa enti t0yyibah :)



nota kaki :

~ sangat tersentuh dengan cara ummu husna mendidik putera puterinya !!


No comments:

Post a Comment