Pages

18 April 2011

النجاة



"jangan sesekali kamu belajar untuk peperiksaan. kerana apa yang kamu belajar untuk peperiksaan itu, akan kamu lupakan dengan cepat sekali".

" untuk peperiksaan, aku belajar juga. tetapi bagaimana kamu berkomunikasi dengan pelajaran kamu? apakah kamu berhenti mendalaminya selepas habis peperiksaan?? aku, pada malam peperiksaan akhirku, aku menghabiskan masa di perpustakaan, mendalami pula ilmu an-nafs. hal ini kerana, untuk peperiksaan akhir, aku telah sediakan diri aku sebelum itu lagi".

[Dr Ala' Hilat, Jamiah Yarmouk]


masya-Allah. saya?? malam nihaie baru nak pulun habis-habisan. s0 bad!!



promote Team HS :)


nota kaki :

.190411. [tomorrow] - saya ada imtihan. d0 pray for me :)

2 comments:

  1. Kemudian sabarlah dalam menuntut ilmu.
    Arab jiran sy selalu menyebut-yebut:

    إذا كان الصبر مُرّا فعاقبته حلوة
    If patience is bitter then its result is sweet.

    ReplyDelete
  2. to ibn suhaimi,

    macam ayat jiran saya je tu :)

    jazakallah atas perkongsian.

    p/s : sabarlah kita dalam menuntut ilmu aQidah 3!!~

    ReplyDelete