Pages

16 June 2011

16-6-11



Alhamdulillah !! Allah Maha Mendengar, Allah Maha Baik, Allah Maha Pemurah, Allah Maha Pengasih. selayaknya semua sifat-sifat itu bagi Allah, tuhan sekalian alam.

hari ini, 16-6-11, Allah izin genaplah 9 bulan saya bermusafir di Dataran Syam ini. 9 bulan bagi saya, satu tempoh yang cukup lama, tempoh yang matang. memilih untuk berjauhan dengan keluarga, saudara mara, sahabat-sahabat seperjuangan semata-mata untuk mengutip mutiara dari para ulama' di sini.

ingat dulu, sebelum fly, saya dah plan ape target saya datang mengembara jauh-jauh ni, salah satunya NAK KUASAI BAHASA ARAB.

tapi setelah 9 bulan berlalu, adakah target itu TERCAPAI??

for me, masih belum tercapai !! banyak lagi yang perlu dikuasai.


saya sangat takut dan khuatir, jika peluang yang Allah bagi ni, saya tak dapat gunakan dengan sebaik yang mungkin. saya tak nak musafir saya ke sini sia-sia. peluang untuk saya menimba ilmu di sini inshaAllah berbaki lagi setahun satu fasal.


HELP ME YA RABB !! KUATKAN AKU YA ALLAH !!


اللهم فقهنا في الدين وعلمنا التأويا وهدنا إلى صراط المستقيم. اللهم أمين.



penghargaan buat insan tersayang, Ummi & Ayah,

terima kasih atas segalanya, atas segala pengorbanan kalian mendidik ku mengenal Rabb, memberi didikan Tarbiyyah Islamiyyah, memberi sepenuh kepercayaan untuk kak long belajar di sini, melayani kerenah-kerenah ku dan banyak lagi. selayaknya hanya Allah yang dapat membalas segala jasa dan budi baik kalian.

ya Allah, ampunilah dosa kedua ibu bapa ku dan kasihinilah mereka sebagaimana mereka mengasihi ku sejak dari kecil lagi. Ameen ya Rabb.

untuk adik-adik, Faiz, Afiq, Acik & Adi - terima kasih kerana memahami, memberi peluang & sanggup berkorban untuk kak long. always miss u all guys !!

No comments:

Post a Comment