Pages

29 March 2011

Rumah Usang



picture ni memberi seribu satu kenangan buat saya :)

inilah sekolah rendah ibn qayyim (SRIQ) pada awal penubuhan, sebuah rumah yang buruk, yang usang kan?? bagi orang-orang diluar sana, mesti tak percaya ni sekolah kan?

sebelum adanya SRIQ, tempat ni merupakan tempat perjumpaan umum kami pada pagi jumaat setiap minggu, sekitar tahun 1990 an. (time tu saya masih kecik lagi).


sebenarnya nak cerita about rumah usang ni,

- ingat lagi semasa kecik-kecik dulu, selalu ikut ayah ke sini, ade program aulad & banat. ayah dulu selalu condact program aulad (yang sekarang ni semua dah besar, antaranya ust abu ubaidah (syria), ust mus'ab (mesir) dan ramai lagi abang-abang lain.

- tempat kami bermain-main, saya dan mahmudah.

- paling best, time year 6, selepas habis waktu sekolah rendah di SKTB, naik basikal terus datang sini ada tuisyen bahasa arab (persediaan untuk masuk form 1 di ibn khaldun). tutornya ustazah hayati. rindu ustazah.

ingat lagi time buka puasa di sriq (darjah 6, tahun 2000) kemudian jalan kaki bersama2 ke rumah saya untuk solat terawih di masjid yang berdekatan dengan rumah saya.

- kelas tambahan UPSR pun disini. (paling tak boleh lupa, waktu kelas umaina selalu gaduh dengan AS. mungkin ada jodoh kot. hehe ^^

- dan sekarang ni rumah usang ni sudah pun bertukar wajah (cantik sangat)!!


- sebelum fly kesini, saya pun Allah izin diberi peluang untuk mengajar disini, di rumah usanga ini.

nak katanya, rumah usang ni memang banyak memberi kesan pada jiwa saya. sweet memory :)

always miss this place. yang baru takkan sama dengan yang lama kan~


team 88 (ukhuwah kami agak rapat walaupun kami dulu suka sangat bergaduh) ^^

- mahmudah ishak
- umaina hamizah
- nik fatiha
- asiah fadhillah
- fatehah muhammad
- afifah zaki
- wan aisyah
- dhabitah yaziz
- siddiq zahari
- salman ali
- ali salman
- syamil ghazali
- syahidan kamaruddin
- muadz fauzi

ada lagi ke yang tertinggal??

sebenarnya, saya sangat-sangat rindu dengan team ni. moga Allah pertemukan kita sedikit masa lg inshaAllah. doakan saya !!~

No comments:

Post a Comment